Orange Souffles
Olahan dari :  Little Lemon souffles Martha Stewart.com

Bahan-bahan
6 biji buah oren - potong 1/3 bahagian atas

Bahan A
3 kuning telur
1/4 cawan gula pasir
2 sudu besar tepung gandum
1/4 cawan jus oren

Bahan B
3 putih telur
1/4 cawan gula pasir

Cara-cara :
1.  Potong 1/3 bahagian atas buah oren.  Korek keluar isi buah oren bahagian bawah dengan sudu dan jadikannya sebagai cawan/souffles oren.  Potong sedikit bahagian bawah kulit oren supaya kedudukannya sekata.  Susun cawan oren tadi di atas tray muffin.  Ketepikankan bahagian atas kulit oren untuk di jadikan sebagai penutup.
2.  Perah isi buah oren dan ambil 1/4 cawan jusnya.
3.  Satukan bahan A dalam mangkuk besi, dan pukul menggunakan hand mixer hingga kembang dan putih selama 3 min.  Kemudian letak di atas periuk yang berisi air mendidih dan putar hingga adunan menjadi pekat.  Alihkan dari periuk dan kaup balikkan adunan hingga bergaul rata.  Ketepikan.
4.  Satukan bahan B dalam mangkuk besi dan letak di atas periuk berisi air mendidih.  Kacau hingga gula larut dan adunan suam apabila di sentuh dengan jari.  Angkat dari periuk dan putar hingga putih telur menjadi meringue yang kental selama 2-3 minit tetapi jangan terlebih putar kerana ia kan mencair semula.
5.  Kaup balikkan adunan putih telur tadi ke dalam adunan A sedikit demi sedikit hingga bergaul rata.  Adunan akan menjadi seperti adunan kek sponge.
6.  Sudukan 3/4 penuh ke dalam cawan-cawan oren dan bakar di dalam oven yang di panaskan dahulu pada suhu 170C selama 14minit sehingga adunan menaik 1 in dari cawan oren.
7.  Angkat dan tabur dengan gula icing dan hidang dengan segera.
Orange Souffles