Berkat Dirasa Bersama – Yeo’s Ramadan

Ramadan adalah bulan yang dipenuhi rahmat dan berkat dariNya. Berkat boleh didapati atau ditafsirkan maknanya dalam pelbagai perbuatan dan pemahaman. Berkat juga boleh didapati di dalam setiap hubungan yang baik seperti keluarga, rakan-rakan, atau dalam setiap rasa syukur yang dipanjatkan di atas rezeki makan dan minum, juga sebagai tangan yang menghulurkan kepada mereka yang memerlukan. Berkat, dari sebesar-besar makna atau sekecil-kecil perbuatan adalah lahir dari rasa syukur kepada yang Esa.

Salam Ramadan, harini Kak Wan ada menu menarik untuk berbuka, bagi ibu-ibu yang bekerja atau pelajar-pelajar yang berjauhan dari keluarga, menyediakan nasi lemak dengan sambal ikan bilis Yeo's adalah pilihan yang cepat, menjimatkan masa dan berkhasiat.  Bukan sambal ikan bilis saja, Yeo's mempunyai banyak pilihan makanan dalam tin seperti sambal udang, sambal kari ayam dan kambing pun ada.  Semuanya mudah di sediakan, samada di makan dengan nasi atau roti.  Untuk nasi lemak bunga telang Yeo's ini Kak Wan menggunakan 3 jenis sambal iaitu sambal ikan bilis, sambal kari ayam dan udang.  Mudahkan amat menjimatkan masa menggunakan makanan dalam tin Yeo's.

Nasi lemak Bunga Kombo Yeo's

Bahan-bahan
3 pot beras - cuci bersih, tos
2 cawan santan sederhana pekat
40 kuntum bunga telang, ramas dengan 1 cawan air panas, tapis
1/2 sudu teh garam
2 helai daun pandan - simpul
1 batang serai - di ketuk
3 hiris halia
1 sudu besar minyak masak / mentega

Sambal Kari Ayam Yeo's
Sambal Ikan Bilis Yeo's
Sambal Udang Yeo's
Timun
Telur Rebus
Kacang Tanah goreng
Ikan Bilis goreng


Penyediaan :
Panaskan sedikit minyak, tumis serai, halia dan daun pandan hingga wangi.
Masukkan beras dan gaul rata.  Tutup api dan masukkan jus bunga telang.


Gaul hingga rata dan alihkan beras ke dalam periuk nasi letrik.
Masukkan santan dan garam.  Tanak hingga masak.
Gemburkan dengan garpu dan sedia di hidang dengan pilihan Sambal Ayam, Sambal Bilis atau Sambal Udang Yeo's yang di panaskan dengan microwave.
Hidang bersama telur rebus, kacang tanah dan ikan bilis goreng.


Nasi lemak Kombo Yeo's


Berkat di rasa Bersama, adalah lebih bermakna kerana kita gandakan kebaikannya Bersama mereka yang ada disekeliling kita. Yeo's Malaysia ingin mengambarkan Ramadan sebagai bulan yang penuh Berkat dan cara terbaik untuk menikmatinya adalah dengan dirasai Bersama. Jadi gandakan rasa itu dengan berkongsi Sambal dalam tin Yeo’s di bulan Ramadan yang mulia ini!